Lönen som försvann

27:e november och lönen som var mycket högre än väntad trillar in på konto. Lycka! Loggar in på internetbanken, betalar hyra (som var dubbel den här månaden pga flytten), mat för december, en mindre skuld till Klas (för halva köksbordet), ett litet lån till mig själv från förra månaden. Vips. Alla pengarna borta. Olycka!

Fick en mindre depression, särskilt när jag tänkte på att det snart är december och jul. Inte lätt att vara "spara" och ekonomisk när man inte har några pengar att röra sig med alls. Tur att jag har ett eget kapital att låna från, men tycker inte om att låna, inte ens av mig själv. Jag och mamma ska ju julmysa och shoppa i Köpenhamn på onsdag! Buhu!

Längtar såå till januari för då får jag heltidslön. Hurra! Bara att uthärda. Tills dess att jag börjar på restaurangen tar jag alla tider jag kan få på mitt gamla jobb, exempelvis imorgon, fast jag tröttnat för länge sen.

Åh, det här var inget positivt inlägg. Jag antar att det är sånt här som händer när man håller på att bli vuxen. Hoppas alla andra känner sig rikare än vad jag gör just nu!

Puss

Charlie

Kommentarer
Postat av: emelie

mmm kul ja försöker blunda för de där me räknongar... har ju lånat av mej själv sen föra mpnaden poop!! gympa e kul=) ja vet inte riktigt hur dom funkar finns olika men de ja hade va att man hade de från ett datum o sen så länge de varade säg fem mån.. gå in på hemsidan o kolla... www.friskissvettis.se ja funderar me på o köpa gympa kort ... weei då jan vi fympa ihpop. puss

Postat av: Anonym

ååh, va fint namn du har! jag ska döpa mitt barn till charlie haha

2006-11-28 @ 16:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback