Hemma

Jag antog Danielles (daniellesblogg.se) utmaning att visa hur man bor. Här följer några små exempel på hur det ser ut hemma hos mig (och min sambo).

 Här hänger diverse ytterplagg och några av mina väskor.

 Jag och Klas turas om att diska varannan dag.


 Jag är otroligt förtjust i mina salt och pepparkar.

 Den kitschiga ljusslingan i köksfönstret ger partyljus sommar som vinter.

 Vi fick köpa massvis med kaffe för att få den här underbart fina kaffeburken. Den lilla smarta kaffebryggaren på väggen är original från 70-talet. Blir nog värd mycket en dag.

 Vågar inte elda i vår öppna spis, men mina ljuslyktor passar bra där och är nästan lika mysiga som en brasa.

 Liljor i vårt sovrumsfönster. Jag älskar liljor. I hörnet skymtar en ljuskrona.

 Min otroligt fina och praktiska hand att hänga smycken på har jag hittat på loppis.

 Även spegeln är ett second-hand fynd.


Det här var några små klipp från mitt hem. Kanske har det beskrivit en del av vem jag är. Jag tycker om att blanda gammalt och nytt. Romantiskt, kitsch och 50-60-70-tals retro är nog mest vad mitt hem är en mix av. Jag tycker personlig prägel är otroligt viktigt för trivseln och för att man ska känna sig som hemma. Men klart att jag också vallfärdar till IKEA då och då.





Kommentarer
Postat av: Danielle

Kul att du antog min utmaning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback