Mitt kreativa jag

Äntligen har min utbrända kreativitet (efter 3 år på bild -och formlinjen) börjat glöda igen! Känns underbart och jag hoppas att den håller i sig! Kanske var det den kinesiska nåldynan som tände gnistan igen?! Här följer mina senaste knep och knåp:


  En del av bandet jag köpte, blev den här chica rosetten på min väska. Återstoden av bandet har jag andra planer för. To be continued.

  Min kalender hade en randig, tråkig pärm. Jag pimpade till den och gjorde den mycket mer glamourös (och kitschig) med blått silkespapper, paljetter, Marilyn och guld!

  Enfärgade disktrasor är tråkiga! Jag använde textilfärg och målade det här fina hjärtat. Mycket roligare att städa nu!

 Det här är mitt senaste make-over-projekt. Lådan är ett fynd jag gjorde för några veckor sen på loppis. Den ska målas vit. Looken som eftersträvas är sliten och romantisk. I den ska jag förvara mina skatter...

Fick inte med allt pyssel den här gången. There's much more to come. Börjar längta efter att klippa, nåla, sy och skapa nu också. Ska bara hitta en vrå där jag min symaskin kan stå redo när inspirationen och andan faller på.

Vill avsluta med att tipsa om några bra hemsidor och bloggar som kan inspirera andra kreativa människor.

pyssel.net - "Sidan för pyssliga själar". Där finns inspirationsbilder med beskrivning samt forum.

skapligtenkelt.se - Massvis med inspiration med beskrivningar. Dock ganska mycket pyssel avsett för barn.

www.isaberg-rapid.com - Am. web-shop med en del pysseltillbehör. Klicka på "inspiration" för vackra bilder och instruktioner.

pyssel.derenback.se - Vilken kreativ kvinna! Kika in här och bli inspirerad!

husmusen.blogg.se - Ännu en kreativ själ. Kika under kategorin "pyssel". Otroligt mycket att titta på. Väldigt imponerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback