Rosa Bandet

Rosa bandet på jackan


Nu är snart oktober -bröstcancermånaden- till ända. Har tänkt skriva om det här länge, men aldrig kommit till skott. Självklart har jag som många andra köpt ett rosa band för att stödja forskningen och pryda jackan. Känns dessutom lite lyx att Carin Rodebjer designat årets band (riktigt bra idé från Cancerfondens sida).


Sköna bröst-bok


Förra året gavs det även ut en bok för Bröstcancerforskningens räkning där en del av vinsten gick till dem. Boken heter "Sköna bröst" och såldes på Lindex. Otroligt skön, rolig och bra läsning samtidigt som pengarna gick till ett bra ändamål. Var inne på
pinkribbonshop och hittade ungefär tusen olika saker, från handdukar till kläder till mobilsmycken med rosa band vars intäkter också gick till forskningen. Min favorit bland de många konstiga rosabandet-grejjerna var pepparkaksformen.


 
Rosabandetkakform

Den största insatsen jag gjort för Rosa bandets räkning var när jag samlade in pengar till dem i samband med modevsningen som var redovisningen av mitt projektarbete (har tyävrr inga bilder av min underklädeskollektion kommer kanske senare). Var ingen större summa vi kom upp till, men runt femhundra kronor iallafall. Bättre än ingenting. Tycker om att förknippa nytta med nöje.


Kommentarer
Postat av: emelie

hej pumpkin!! fint av dej att skriva om rosa bandet..=) o grattis till jobbet som du kommer få!! nus ka ja snart bort till djeo titta på extar lånhgt desp housewifes pusel


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback