Fredag morgon

fredag morgon


Pling-plong!! Jag vaknar med ett ryck.
-Shit, det är dom som ska komma och kolla våra fönster idag. Helvete!
Hoppar upp ur sängen, hittar inte mina glasögon, letar febrilt efter min morgonrock, hittar den.
Pling-plong!!
Fan, hoppar de inte hinner öppna dörren sjävla! Slänger på mig morgonrocken och knyter den hårt. Hittar glasögonen och öppnar yrvaket dörren.
-Eeh, hej, det är vi som ska kolla på fönstrena.
-Ja, hej, kom in, jag hade glömt, eh, jag låg och sov.
-Ursäkta att vi kommer och väcker dig.
-Oh, det är ingen fara, ehh...
Tre gubbar kliver på och jag går in i badrummet och gömmer mig? Underbart sätt att börja dagen på. Och våran lägenhet ser verkligen ut som en knarkarkvart, usch. Vi hann inte städa särskilt mkt innan vi åkte och nu när vi kommit hem ligger det packning och post huller om buller överallt. Inte direkt något jag är stolt över, och inget jag vill visa upp för främmande människor! Men...hade nog skämts mer om det hade varit någon jag kände... Hur som helst, gick jag ut i köket för att leta efter frukost, och de gick efter ett litet tag... Ingen frukost hemma, förutom thé och skorpor, smör och marmelad. Vi gjorde slut på nästan all mat innan vi åkte och ingen var och handlade igår... Måste göra det idag.... Suck... Min energinivå är inte hög just nu...

Trots det, har jag blivit otroligt inspirerad att designa och börja sy kläder igen! Kan bero på att det var otroligt längesen jag gjorde det. Samt tack vare
Lily of the valley, mina modetidningar som låg och väntade på hallmattan när jag kom hem samt VRTV, där man kan spana in massa visningar från Sthlm fashion week. Mums! Så nu ska jag spana bland mina tyger och se om jag kan hitta något användbart. Är sugen på en ny kjol! Dessutom går det hyffsat fort att sy! Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback