Januari

Sammanfattning av årets första månad:

  • Jobbade mycket på Confession de två första veckorna på året.
  • Klas och jag hade förlovningsmiddag för våra föräldrar, mycket lyckat.
  • Vi hade också en förlovnings/inflyttningsfest för våra vänner två veckor senare, också väldigt roligt
  • Servitrisernas timmar blev nerdragna, pga gästbrist, plötsligt står jag nästan helt utan jobb och pengar.
  • Går tillbaka och jobbar extra på mitt "gamla jobb", ganska trevligt att återvända, trots att jag tänkte att jag tröttnat. Där är iaf. alla trevliga, inget tjafs med knepig chef och man får sin lön som man ska.
  • Har konflikt med överheten pga. försenad och för lite (!) lön samt obefintligt schema
  • Partajar ganska mycket med Danielle och Ellen. They're so lovely!
  • Beställer en semesterresa med Klas till Puerto Rico, vi drar den 7:e februari.
  • Kommer upp ur svackan, har lärt mig av erfarenheterna och ser positivt på framtiden.
Januari började i ganska högt tempo, som följdes av nederlag jag inte räknat med. Men inget ont som inte har något gott med sig. Jag fick tid till eftertanke. Kom fram till vad jag vill, vad jag behöver, vad som verkligen betyder något och att jag är värd mycket mer än att jag behöver ta skit från någon som inte ens lyssnar på mig. Så trots motgångar i början av året känner jag att jag bara går mot ljusare tider!


Solsken

Charlie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback