Semeldagen

Ehm... Dålig uppdatering att skriva om tisdagens frosseri i semlor på fredagen. Men jag ville visa upp våra...eh...fina...men framförallt tokgoda semlor jag och Klas gjorde alldeles själva och sedan bjöd Emelie och Fredrik på. Ok, bullarna hade vi inte bakat, men jag gjorde egen mandelmassa av mandlar och andra hemliga ingredienser och Klas vispade grädden. Sedan satte vi ihop semlorna tillsammans och här är reultatet. Ok, kanske inte världens snyggaste men 100 X godare än de man köper färdiga på kondis, det är alldeles för mycket grädde på dem, och inte lyckas med mandelmassan. Jag som inte är megaförtjust i grädde och lite allergisk mot mandlar, åt en semla i tisdags och två i onsdags :)


SemlorSemla   Emelie och FiddeKalassemla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback