Lazy sunday

Idag var både jag och Klas uppe med tuppen (eh..iaf. halv åtta), eftersom hans Korp-innebandylag skulle spela sin allra första match kl. 9. Jag är självklart där och supportrar, trots att jag inte sett en innebandymatch på säkert 5 år.  Ska väl inte påstå att jag var superinsatt i spelet eller hängde med särskilt bra. Mest för att det tar alltid lite tid för mig att komma in i att titta på en sport, tycker oftast att första halvan av en match är ganska trist, det är ju oftast på slutet det avgörs. Sen tittade jag mest på Klas för att han är ett sånt ögongodis och var såå snygg på plan! Att min 5-månaders kusin Lea var där också gjorde ju inte saken bättre. Har ju sån babylängtan nu att jag var tvungen att gosa och busa massvis men henne under tiden också. Mys!

Rätt var det var så var matchen slut (fick fråga hur matchen slutade..) och vi vände hemåt. Sa till Klas -Vad skönt att vakna så tidigt på en söndag, nu har vi ju hela dagen framför oss! Härligt!
En halvtimme senare låg både han och jag i soffan och snusade, vi flyttade oss efter en stund till sängen eftersom soffan är ganska trång för två, när jag vaknade igen var klockan halv tre!! Jag vet att mitt sömnbehov tyvärr är mycket större nu som gravid, och det är alltid mysigt att sova med Klas, men jag tänkte att -Det var den dagen. Ok, dagen är faktiskt inte helt slut än. Men jag har inte hunnit mer än att äta och diska sen jag vaknade.

Nu får jag ta och göra ett ryck. Klas fyller ju år imorgon så vi måste (hatar måsten) städa, diska och eventuellt baka något mer än chokladbollarna, eftersom vi får besök av släkten imorgon. Har redan slagit in paketen. Skulle vilja ge min drömprins hela världen, men det går ju tyvärr inte... Hoppas han blir glad iaf.

Är konstigt nog fortfarande helt seg. Bebis verkar dock pigg, ligger och vrider sig i min mage och är såå gosig. Bebis har vänt på sig nu (hoppas h*n ligger kvar så, och inte kommer med rumpan först) och det verkar som att det börja bli trångt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback