Thursday - Laundry Day

Idag tvättar jag. Tvättar bla.a. de babykläder som jag inte hunnit tvätta innan. Ja, jag tvättar alla kläder, även de splitternya från affären, eller särskilt dem, eftersom bomull tyvärr innehåller så himla mycket kemikalier och gifter. Vet att tvättmedel innehåller mycket kemikalier också, men vi har köpt parfymfritt tvättmedel som är rekommenderat av asta -och allergiförbundet. Är särskilt petig med det, eftersom jag själv har så mycket allergier, så vet man ju inte om barnet ärver mina eller Klas gener på den fronten. Är så himla mysigt att förbereda sig lite, på det här viset, hänga upp och vika små små kläder som jag vet att vår bebis snart ska ha på sig.

Viktoria undrade om jag förberett mig mycket inför förlossningen. Tja, föreläsningen igår innehöll ju inte direkt något nytt, tyvärr. Den var lite av en besvikelse. Så jag antar att jag förberett mig ganska bra sen innan. I teorin iaf. Eftersom jag tycker att allt som har med graviditet och förlossningar är så intressant, inte bara nu, utan även tidigare så läser jag det mesta jag kommer över och frågar folk jag känner som fått barn, både det ena och det andra. Så på det viset känner jag mig ganska väl förberedd, så mycket som man kan bli. Eftersom jag inte vet vad som väntar just på min förlossning. Men det känns mest spännande tycker jag. Ok, lite otäckt, ska erkännas. Men
längtan efter bebis överväger!

Jag går en även en kurs i Yoga för gravida, där vi tränar hela koppen men främst rygg, höfter och bäcken. Andning och avslappning är också en stor del givetvis. Tränar även mycket avslappning hemma, jag har ju gott om tid nu... Så på den fronten känner jag mig också ganska förberedd. Men jag vill gärna gå klart kursen (som är slut 1 dryg vecka innan BF) annars får bebisen gärna kika ut vilken dag som helst nu.

Nu ska jag fortsätta med mitt klipp och klistrande. Passar på att ägna mig åt sådant här nu, eftersom jag inte tror att det blir så mycket tid över till sådant senare, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback