Firande

I eftermiddags var min pappa, min syster, min mamma, min farmor och farfar här. Jag har inte träffat farmor och farfar sen Sixtens namngivning och de ville fira mig eftersom jag fyllt år. Och mer firande tackar jag inte nej till. Det var trevligt med besök och massa fika. Men, i vanliga fall brukar ju fokus riktas mot födelsedagsbarnet. Men när man får barn förändras en del. Klart att alla tycker att det är mycket roligare att gulla, titta på och prata med och om Sixten. Och jag förstår dem, eftersom jag också tycker att Sixten är världens mest bedårande barn. Så jag klandrar inte honom. Men det kanske vore trevligt om folk någon gång hälsa på mig först, innan Sixten. Eller om de frågade hur jag mår, vad jag tänker och lyssnade på mig, även om han är med. Jag kan diskutera annat är barn och blöjor. Jag är Charlotte, inte bara Sixtens mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback