Loppis

Jag kom tillbaka till stan igår kväll efter nästan tre dagar i sommastugan, på landet. Blev inte så soligt som jag hoppats. Men vi hade det bra ändå. Slappade, gick promender, plockade och käkade massa bär, åkte in till närmsta stad och gick på torget och stan och hade det fint med mamma och Sixten!

   Idag klev jag upp i ottan för att med mamma stå på loppis och sälja av gamla grejjer. Det gick bra. Riktigt bra faktiskt. Så bra att vi kanske ska stå nästa lördag också. Det är roligt också, tycker jag. Hittade en del fina grejjer också, som fick följa med hem. Allt blev ju inte sålt. Men vi skänkte en hel del till Myrorna efteråt också.

   Efter loppisen var jag helt utsvulten. Blev dock mer än mätt när jag tillsammans med Klas, Sixten, Klas pappa och hans vän med familj var och åt middag på Jensen's. Puh, kött och potatis och sedan mjukglassbuffé. Min mage blev svullen som en ballong. Nu har det lugnat sig lite. de senaste dagarna har inte varit någon hälsoresa direkt. Men imorgon är en annan dag? I övermorgon också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback