Morgonstund har guld i mun

Idag vaknade inte Sixten förrän vid 6.10 för att amma. I vanliga fall vaknar han mellan 04.30-05.30 för att äta och sedan somna om till 07.30. Men idag vaknade jag tillochmed före honom. Vid 6.00. Tack vare Klas som väckte mig med tusen pussar, supermysigt. Jag inbillade mig att det var helg och blev jättebesviken när han sa att han skulle gå till jobbet. Sen vaknade Sixten, jag ammade, han somnade om och jag kände mig superpigg! Kände att det inte var någon idé att gå och lägga sig en timme till, skulle bara vara tröttare när jag vaknade igen. Så jag passade på att duscha och äta frukost. 07.15 vaknade Sixten igen.

Han är så himla gullig när han vaknar. Ligger och snackar hur mycket som helst för sig själv. Pratar med sina gosedjur och snurrar runt och klättrar i sängen. Sen när jag kommer in och han upptäcker mig spricker han upp i världens största leende och mitt hjärta smälter. Varje morgon. Underbara unge!

Har även hunnit dammsuga halva lägenheten nu på morgonen. Känns härligt. Sixten är lite skeptisk till den, så därför går det inte så fort att städa här hemma. Ska försöka beta av resten i eftermiddag.

Strax ska vi ut på promenad runt Rocksjön med Carro och Isaac, sen ska vi gå på Polarn och pyrets REA. Roligt! Jag som inte skulle handla mer till Sixten denna månaden. Men jisses vad svårt det är att låta bli. Måste det finnas så mycket fina barnkläder? Och måste Sixten vara så himla  fin i allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback