Arbetare

Jag överlevde min första jobbdag! Gick och la mig redan klockan tio  igår men hade givetvis svårt att somna. Och självklart vaknar jag tio i fem i morse, 40 minuter innan klockan ringde. Men jag tror att jag lyckades slumra till några minuter till. Har iallafall inte varit särskilt trött idag.

Det gick bra på jobbetl. Det kändes lite ovanligt att jobba igen. Men jag blir nog snart varm i kläderna. Nu ska jag dock inte jobba förrän om två veckor igen. Jag är ju fortfarande föräldraledig mån-tors. Och närsta fredag fyller Sixten år. Mitt förra jobb vill tydligen att jag ska jobba hos dem också. Så nu har jag alltså två extrajobb. Bra. Kul att kunna dra in pengar till familjen.

Det var lite konstigt att vara utan Sixten så länge idag. Fast det är ju bara att vänja sig. Man kan ju inte vara hemma med barn hela livet. Eller jo, om man har de ekonomiska förutsättningarna. Men det skulle nog varken Jag, Klas eller Sixten vilja.

Jag jobbade förmiddag och Klas jobbar kväll. Vi hann ses en timme idag. Vilken festlig fredag. Blä. Har blivit mycket jobb senaste tiden för Klas. Men det innebär ju också mer pengar. Och snart är han ju föräldraledig. Då hinner vi nog ses mer. Om inte jag jobbar hela tiden, vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback