Jobbajobb

Snart är, som jag skrivit tidigare, min föräldraledighet snart slut. Närmare bestämt 8 december, då Klas ska ta över. Dags för mig att skaffa en annan sysselsättning alltså. Jag vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag börjar läsa till sjuksköterska på högskolan här i Jönköping i januari. Det ska bli roligt. Min drömjobb, eller ett av dem, är att jobba som barnmorska, därför känns det väldigt kul att börja läsa till det nu.

Men innan dess så ska jag jobba lite. Jag fick jobb idag faktiskt. En bekant ringde för ett tag sen och frågade om jag ville ha det och nu är det mitt. Var och träffade chefen idag. Det är ett tim.vik. på ett Rehab för äldre människor. Liknande mitt förra jobb, men med mer fokus på träning och rehabilitering nu alltså. Det ska bli roligt! Kul att lära sig lite nytt och börja på ett nytt ställe. Redan på fredag ska jag "gå bredvid" första gången, det ska jag göra en gång till om två veckor sedan kan jag rycka in när de behöver mig. Iallafall i december. 

Sedan kan jag tänka mig att jobba lite extra även när skolan börjat beroende av hur tuffa studier det är. Vill ju inte få det för stressigt i skolan och samtidigt vill jag ju vara massa med min familj när jag är ledig. Och hinna med lite annat också förstås. Men det är ju super att sommarjobbet redan är kirrat!

Var och besökte mitt förra jobb idag också eftersom det ligger bredvid det nya. Kände faktiskt att jag saknade det lite. Det trodde jag inte. Mina gamla arbetskompisar tyckte jag skulle börja hos dem igen och det var roligt att höra. Jag var faktiskt och pratade med deras nya chef också. Hon var jättetrevlig och verkade också intresserad. Så vi får se. Bra att ha två tim.vik ifall jag inte tycker att jag får tillräckligt många timmar i december.

Hurra, idag har det varit en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback