Födelsedagen

Lilla 1-åringen sover nu sött i sin säng. Det har varit en mysig och fin dag, idag.

 

Jag vaknade supertidigt och kände mig alldeles pirrig. Jag och Klas gick sjungande in till Sixten och hans mormor (som sover på hans rum när hon är här på besök), med tänt ljus, massa ballonger och paket. Han  var nyvaken och såg väldigt förvånad ut. Han blev väldigt glad över alla ballonger. Alldeles till sig. Att öppna paket var också skojigt, förstås. 

 

Vi har inte haft så mycket besök idag, eftersom vi har kalas imorgon. Men Klas pappa och min syster har varit här och gratulerat.

 

Sixten har verkligen bara fått superfina saker idag.

Bl.a. en docka som nu heter Olle, träinstrument - en xylofon och två tamburiner, greppvänliga kritor, en silverberlock som min syster designat en "1" , haklapp från 10-gruppen,  jeans,  tröja och scarf från Cheap Monday, jeansskjorta från P.op och halkstrumpor från Ej Sikke Lej och IdaT, en apa från IdaT, windstopperfleece från P.op och manchesterkavaj. Och så självklart en massa fina gratulationskort från släkt och vänner. Det var riktiga hittar alltihop han verkade bli jätteglad för allt. Å andra sidan så kanske inte en 1-åring är särskilt kräsen.

 

Det blir lite torftigt i bloggen utan bilder. Men det  beror på att  Blogg.se har slarvat bort mina bilder, eller något. Så när det är fixat så ska jag lägga upp bilder igen.

 

Men nu över till dagens största nyhet. Gissa vem som tagit massa steg på sin födelsedag. Jo, Sixten såklart. Han började med att gå själv mellan mig och min syster, kanske fem steg, flera gånger. Sedan kom han verkligen in i det och vågade knata iväg några steg själv, efter en boll han kastat iväg bland annat. Det är ju fortfarande lite vingligt. Men det är verkligen häftigt att se sitt lilla pyre helt plötsligt stå på egna ben och gå iväg. Kul att han gjorde det på sin födelsedag också. Man kanske inte ska påstå att han kan gå, i ordets rätta bemärkelse. Men det är defintivt påväg nu.


Kommentarer
Postat av: Me

Riktigt trevlig läsning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback