Heja mig!

Yes! Idag gjorde jag äntligen slag i saken och köpte mig ett träningskort på Friskis och Svettis. Så nu kommer det äntligen bli av att jag tränar. Jag köpte ett 10-kort. Som jag tänkt förbruka innan årsskiftet. Det blir ju 1-2 pass i veckan. Lagom i början tycker jag. Om man går ut stenhårt så tröttnar man snabbt, vet jag av egen erfarenhet.
   Sedan körde jag och Moa ett stenhårt och svettigt Ki-jympapass. Jag hade fått för mig att passet skulle vara 70 min långt. När 30 min gått var jag väldigt mör och tänkte att jag klarar verkligen inte 40 min till i det här tempot. Men 10 min senare så började vi skaka loss i kroppen och musiken blev lugnare. Jaha, tänkte jag. Det är bara lite nedvarvning innan vi kör hårt igen. Men vi bara fortsatte att varva ner och sedan var det dags för avslappning och stretching.
   Så passet var ju inte alls lika långt som jag trodde. Skönt. Tack vare det så övelevde jag och kan verkligen tänka mig att köra det igen. Det var roligt. Men svettigt. Kommer ha sån grym träningsvärk i helgen, känner jag. Men det är skönt på något vis också.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Okej, för jag fick en kommentar om att jag borde ha tillstånd av barnens föräldrar. Det hade jag inte ens tänkt på.. Det är så svårt, när man väl sitter och skriver så tänker man inte så sånt där, men när man ätnker att faktiskt hela världen kan se och läsa det man lägger ut kanske man borde vara mer försiktig ibland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback