String

Idag har det varit en rätt grå dag, trots att det är kanelbullens dag. Jag vet inte riktigt varför. Känner mig lite melankolisk på något vis.

Men på ett sätt har den här dagen även varit en lyckodag. Min syster ringde i morse, hon var på loppis, vilken jag själv inte orkat gå på idag. Hon hade hittat en Stringhylla, vita gavlar med hyllplan i teak! Hon hade själv inga pengar kvar på sig och frågade därför om vi villa köpa den. Om vi ville?! Vi packade ihop oss på en gång och drog dit! Ynka 40 kronor ville de ha för den och nu sitter den på vår köksvägg! Jag blir så glad när jag tänker på det. Senast igår sa jag till Klas, "Ååh, jag vill verkligen ha en Stringhylla. Kan vi inte önska oss en i julklapp!" (en nytillverkad Stringhylla pocket kostar ca 1000kr) "En med vita gavlar och trähyllor vill jag ha.." Någon god gud måste hört min bön! Hallelujja! Givetvis är alla kameror urladdade så jag kan inte ta någon bild på underverket.

Nu ska jag sortera Sixtens urvuxna kläder. Ska bestämma vilka vi ska spara och vilka vi ska sälja och sedan packa ner dem fint i kartonger. Jag blir helt sentimental när jag tar upp han yttepytte små plagg i stl 50. Nu har han ju redan stl 80, inte yttepyttigt längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback