Ledig!!

I lördags jobbade jag min sista dag för den här sommaren. Nu njuter jag av min efterlängtade ledighet innan skolan drar igång om nästan två veckor.

I söndags var det strålande väder här i Jönköping så dagen spenderades på Vätterstranden, där jag äntligen fick lite solbränna, nu ser jag mer levande och frisk ut, tycker jag. Lite plaskande i vattnet blev det också. Svårt att undvika när man är där med Sixten som älskar vatten.

När det inte är fullt så härligt väder, som till exempel idag, ägnar vi en del tid åt att pyssla med vårt hem. Rensa, rengöra och göra små mini-make overs, sätta upp hyllor och tavlor bla.

Ikväll har jag äntligen tillbringat lite tid vid min symaskin. Gjorde inget spektakulärt dock. Sydde om och lagade lite bara och städade mitt syskrin. Det var kul och trevligt att få pyssla med det och att trampa på pedalen igen. Mer sådant snart! Tror jag ska sy ett par byxor till Sixten. Måste bara hitta ett schysst tyg först. Det är dåligt utbud med tygaffärer i den här stan.

Imorgon ska vi på utflykt till stadsparken med vänner så Sixten får leka av sig massor. Eftermiddagen ska jag och min man tillbringa på Atlantis Spa. Vad mysigt det ska bli!

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj! Kan tipsa om ´tygfabriken´i Huskvarna. Ligger i Junexhuset. De har en hel del tyg där till riktigt bra priser!

2009-08-12 @ 12:06:32
Postat av: Anonym

Halloj! Kan tipsa om ´tygfabriken´i Huskvarna. Ligger i Junexhuset. De har en hel del tyg där till riktigt bra priser!

2009-08-12 @ 12:06:51
Postat av: Charlotte

Tack. Jo jag vet. Tänka sig, jag har jobbat extra där en gång i tiden :) Osmidigt att ta sig dit utan bil bara...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback