Ett och ett halvt år!

Idag fyllde Sixten 18 månader, 1½ år alltså! Värt att fira!
Firat har vi gjort med promenad och lek i lekpark med moster* och morfar*, picknick med pappa* och tårta hos moster*.
Riktigt härlig dag med mycket skratt, lek och bus. En dag i Sixtens smak, tror jag allt. I min smak också, absolut!
Jag vill såklart att alla Sixtens dagar ska vara underbara, tyvärr är det ju inte varje dag man hinner göra allt man vill.


Jag och min Syster (Belle, som Sixten kallar henne).


Sixten älskar verkligen att gunga,
 särskilt när morfar puttar på och busar


Liten smörblomma på grönbete


Fint halvårsfika, fixat av bästaste mostern!


*I förhållande till Sixten alltså.

Idag, dagen till ära, lärde sig Sixten att berätta hur gammal han är när man frågar "Ett!" säger han glatt och visar sitt pekfinger och så har han sagt sina första (vad jag har hört) två-ords-meningar.
De var följande:
"Tappa mössan" sa han när han såg en övergiven mössa på lekplatsen.
"Mamma gunga", sa han när han tyckte att jag skulle gunga bredvid honom.
Wow, jag är verkligen imponerad och megastolt, förstås!

Älskade lilla sötgröt, det är en gåva och en fröjd att få följa ditt liv och dina framsteg! Vad snabbt tiden passerat sedan du föddes. Från att vara en liten hjälplös skrutt, har du utvecklats till ett viljestark, ganska så självständig, social och underbar busunge! Det går ju som sagt fort när man har roligt!

Jag älskar dig, nu och för alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback