Fin fredag

Åh, vilken underbar fredag jag har haft! Den började med att jag vaknade bredvid Sixten som kommit intassande till oss inatt. "Mamma, du är mitt lilla hjärta!" Finns det något ljuvligare att höra när man precis har vaknat?!
Jag och Sixten har haft ledig dag tillsammans, och åh vad jag uppskattar sådana dagar! Vi har pysslat lite hemma, gått en lite promenad, varit på biblioteket, bakat bullar, läst böcker och kollat på film. Vi hann med ovanligt mycket idag, för att vara vi, dessutom utan stress. Nu sover grynet och jag letar pysselinspiration på nätet. Finfin fredag helt enkelt.
Visst, Sixten är ju inne i en "trotsperiod" just nu, med allt vad det innebär. Med infall att göra tvärt emot, bara hitta på hyss eller tjura och gnälla när det inte blir som han tänkt och sova oroligt på nätterna med mardrömmar och nattskräck. Men när han är världens gosigaste, sötaste, klokaste, roligaste, påhittigaste unge däremellan, och det är han faktiskt för det mesta, så är det ganska lätt att ha överseende med "utvecklingsfasen". Jag bryr mig inte om att det här blir ett klyschigt "åh, vad jag älskar mitt barn-inlägg" för jag tycker verkligen att det är helt fantastiskt att vara mamma åt Sixten! Jag älskar att älska honom villkorslöst och veta att den kärleken aldrig kommer ta slut. Jag älskar att han lär mig att leva i nuet och se det stora i det lilla. Jag älskar att höra hans funderingar om livet, om människor, hur saker och ting funkar och hur allting hänger ihop. Jag älskar att se honom utvecklas och att det jobb som det innebär att uppfostra ett barn är mödan värt. Jag älskar honom för att han är just han och ingen annan. Och självklart för att han är min och hans pappas som jag också älskar över allt förstånd! Tänk, att i maj är vi en till i familjen! En till underbar unge att älska så man tror att hjärtat ska brista! Kärlek, det som gör allting värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback