Gårdagens mage

v. 24+0

På torsdagar har jag gått hela veckor, som igår, 24 fulla veckor + o dagar. Tänkte försöka lägga upp en "torsdagsmage" varje vecka, för att följa utvecklingen. Därför tog jag denna bild igår, men missade att lägga upp den, så den kom idag istället. Filuren rör sig verkligen mer och mer där inne för varje dag. Jag undrar hur det här ska sluta? Känns som den dansar samba om kvällarna när jag ska sova. Ska vilden verkligen få plats där inne i ca 15 veckor till?! Ja, Sixten möblerade ju också om i magen på mig när han låg där och han stannade ju tom. 10 dagar över tiden...Kulan i silver som hänger ner på magen är en s.k. Bola*, som låter likt ett änglaspel när jag rör på mig. Bar den när Sixten låg i magen också. Glömde dock av att testa om han blev lugn av den när han väl var född. Kanske minns det den här gången?
*Ursprungligen kommer bolan från Mexico och avger ett svagt ljud och från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet av bolan och blir lugn av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback