Super food

Idag är det min mans födelsedag och jag och ungarna gick upp tidigt för att baka frukostfrallor. Inte vilka frukostfrallor som helst. Utan supergoda och väldigt mättande frallor på kokosnötsmjöl istället för att vanligt vetemjöl. Kokosnötsmjölet hittade jag i hälsokostaffären. Det kostar visserligen en slant, men det är det värt! Det är fiberrikt (61%), proteinrikt (20%) och endast 4% kolhydrater. Fritt från cyanid, gluten och fytinsyra. Dessutom är det Fair trade producerat. Det kallar jag super food!
Superfrallor (6st)

5 ägg
100g smält smör
1½ dl kokosnötsmjöl
1½ tsk fiberhusk (psylliumfröskal)
1½ tsk bakpulver
1 krm salt

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggen kraftigt. Häll i det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna med en gaffel så alla klumpar försvinner. Blanda med ägg och
smörblandningen. Låt svälla 1-2 minuter. Klicka ut 6 st högar som du
formar släta med blöta händer. Grädda i 10-12 min på 200 grader. Ät och njut!

Födelsedagsbrickan

Kommentarer
Postat av: Emelie

Wooow!! =) riktigt bra tips och klas sa att det vart supergoda! måste jag prova!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback