Viktor och Rolf - resultatet


hallonkjolen 2


9.50
Ställer mig tillsammans med mamma och Johanna i kö utanför A6 center med ca. 50 andra Viktor och Rolf-fans (?) . Fixar en hyfsad plats i kön

10.00 Dörrarna öppnas och folk rusar in, liksom jag. Halkar på golvet, faller och får skrubbsår (!) Reser mig raskt upp och fortsätter rusa in på H&M. Folk är som tokiga och bara sliter åt sig kläder utan att veta vad det är. Ser folk rusa iväg med högar av kläder till avskilda hörn för att där hitta rätt strl. Jag har en snällare stategi och försöker bara haffa det som faktiskt är i min strl och endast 1 av varje plagg. Ser inte till den hallnröda kjolen någonstans fast jag letar som en galning. Hittar ett butiksbiträde och frågar vart de hänger. Hon upplyser till min förfäran att de inte fått den!! Förstår inte att de inte släppt hela kollektionen i all städer (det var ju ändå ganska få). Jag vill falla ihop på golvet och gråta. Men det har jag inte chans till, skulle bli nedtrampad och jakten på de andra plaggen jag vill ha fortsätter.

10.15 Samtliga hyllor och ställningar är så gott som tomma, så när som på ett par vita T-shirts med Viktor och Rolf (hjärta) H&M-tryck på. Går till herravdelningen där det inte är riktigt lika hysteriskt och lyckas hitta finfina grejjer till Klas (kan tyävrr inte visa dem, eftersom han läser min blogg och inte får veta vad det är förrän 24 dec.)

10.45 Har hunnit prova det jag samlade på mig och ser att det börjar komma tillbaka en del grejjer på ställningarna. Går tillbaka dit och hittar nya plagg att prova. Byteshandeln är redan igång, mellan dem som samlat på sig högar med kläder (inklusive jag, som gjorde några riktigt bra byten)

12.00 Känner mig matt i hela kroppen av alla provningar fram och tillbaka. Hann prova mig igenom nästan hela kollektionen faktiskt, men ingen av klänningarna föll mig riktigt i smaken eller kändes värda svaret. Kände inte heller för att köpa på mig en massa för att sedan lägga ut det på Blocket. Tycker det är trist att vissa bara gått dit och roffat åt sig kläder för att sedan sälja vidare och tjäna pengar på det. Hoppas ingen köper en trench-coat för 3000 pix på Blocket. Åk till Jönköping istället, där fanns både svarta och beige kvar när jag gick därifrån. Likaså angoratröjan som alla slet i, i början fanns kvar i ett antal ex.

12.30 Går mot kassan och är riktigt nöjd med mina fynd (förutom förlusten av den röda kjolen då, hade tänkt klicka hem den, den 13:e, men har nu läst att den inte kommer finnas på nätshoppen..så jag antar att jag får släppa den nu...) Är glad att jag bor i Jönköping och inte i Sthlm just nu, verkar ju har varit minst 20 gånger så hysteriskt där som det var här. Tror det kommer återvända en hel del plagg till butikerna i veckan.

Bilderna nedan är mina kap från idag (+ den svarta blusen med hjärtan i halsringningen som jag får vänta till julafton med att få av mammie + hemligheterna till Klas).


underkläder

Vit BH (strl var pyttesmå, fick köpa en kupa större än i vanliga fall!), vita hipsters och vitt linne. Tokfint underklädesset jag fick tag på, tycker jag. Linnet passar dessutom lika bra att bära till en par jeans eller te.x. den hallonröda kjolen (kan inte släppa den riktigt)!

Vita VR-skjortan

Vit skjorta med hjärta (stor i strl, har en strl mindre än vanligt och den sitter perfekt). Var tveksam till den här, men mamma övertalade mig och nu känner jag mig väldigt glad över det!

Kommentarer
Postat av: emelie

o heregud... trodde inetd e skulle va såå hystreiskt!! stakcar eatt kjolen inte fannns... du som längtat så eftre den.. men den va säkertinte så fin i verkligheten ändå, får vi låssas!! älskar underklädeslinnet.. hur fint som helst o skitsnyggt till jeans som sagt. älskar din titel som ekonmiska charlotte vi kanske borde tävla om den titeln eller vara ekonmiska systrarna.. komme rdu ihåg att när vi var små såp var du slösa o jag spara.. hehe

puss

Postat av: Amanda

ÅÅå vilka söta undies :)

2006-11-17 @ 18:21:05
URL: http://sweetsour.blogg.se
Postat av: Charlie

Amanda: Thanks, I love them!

2006-11-17 @ 22:21:18
URL: http://konfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback